Sortida al cim del Posets

13 d’oct. 2009, 0:58 publicada per Ferrades Barrancs   [ actualitzat el 23 de nov. 2011, 14:26 per Florentino Ibañez ]
 Ascensió al Posets. 22 i 23 juliol 2011.

El pic Posets és el segon pic més alt dels Pirineus després de l'Aneto. Té una altitud de 3.375 metres i es troba al nord de la província d'Osca.

El grup de "caminaires" quedem en trobar-nos al pàrquing (pleta d'Estalló, 1550m), on comencem la pujada ,al voltant de les 18 h,  al refugi "Angel Orus".

La pujada al refugi discorre per una pista, encara que empinada, sense pèrdua. Cal destacar les belles vistes que ens proporciona el riu Eriste i els seus diferents afluents formant belles cascades. A les 20 h estàvem al refugi ( 2148m ).

El dia 24  després d'un petit esmorzar comencem l'ascensió al Posets a les 6:35 h. El desnivell que havíem de salvar era d'aproximadament 800 m. La primera part, fins a la canal, transcorre gairebé sense dificultat, en la canal ens vam haver de posar els grampons i a poc a poc  vanm anar pujant fins a la "dent de Llardana", on vam reparar forces per encarar les crestes del Posets. Vam arribar al cim a les 11:34 h, havien passat 5 hores des de la sortida del refugi. Les vistes des del cim eren precioses, veient perfectament l'Aneto , la  Maladeta ,etc.