Camí de Ronda. Portbou - LLançà

13 d’oct. 2009, 0:58 publicada per Ferrades Barrancs   [ actualitzat el 23 de nov. 2011, 15:44 per Florentino Ibañez ]
El GR 92 és un sender de gran recorregut que comença a Portbou i acaba a Ulldecona, podríem dir que és el GR de la Mediterrània.
Els caminaires ens vam proposar fer la primera etapa: de Portbou a Llançà. La distància és aproximadament d'uns 12 km, sense desviar-se, però com ens passa, gairebé sempre, vam fer uns quants més. El recorregut és per fer-ho a la tardor, ja que no tenim on refugiar-nos  del sol.
Vam aparcar  els cotxes a l'estació de Llançà i vam agafar el tren fins a Portbou. Una vegada al poble vam començar la pujada, molt pronunciada, fins al Coll del Frare, un cop assolit el petit cim tot és baixada.
Les vistes del Cap de Creus i les platges de Colera, Garbet, Canyelles, etc. són magnífiques.
Vam fer  pícnic a la pineda del port de Llançà. Després de dinar, un grup de caminaires vam continuar  la sortida fins al monestir de Sant Quirze de Colera.