Talaia del Montmell

21 d’abr. 2012, 1:29 publicada per Usuari desconegut   [ actualitzat el 9 d’abr. 2014, 7:46 per admin domini ]
Es tracta d’una excursió circular, d’aquella que puges per un lloc i en baixes per un altre, d’unes tres horetes de durada si anem amb calma, amb molt bones vistes, camins de bosc molt macos, coses a visitar i alguna pujadeta curta al principi.

Comencem pujant des de la reserva forestal del Montmell. Ens trobem amb l’ermita nova de Sant Miquel i, al seu costat,  comença el camí que puja, en un primer moment, fins a l’ermita originària de Sant Miquel, del S.XII. Des d’aquí podem gaudir d’unes primeres vistes sobre la comarca. Ja veiem també com dominem dos petits pics per sobre nostra. El primer està dominat per les restes del castell de Montmell i el segon per una gran creu. Enfilem el camí que puja crestejant (però sense perill) per visitar primer el castell. Posteriorment ens arribem fins a la creu per gaudir d’unes vistes encara més àmplies que les primeres.

Després de resistir una estoneta a l’aire que sol bufar en aquest punt, fem el camí per la carena que ens portarà a la Talaia del Montmell, sostre comarcal del Baix Penedès. Vistes excel•lents de la comarca, del mar, de Montserrat, de les muntanyes del sud i del nord. Fantàstic.

Finalment, tornem donant la volta a tota la serra per la ruta de la natura. S’anomena així perquè té una sèrie d'arbres i arbusts senyalitzats per a conèixer millor la vegetació. D’aquesta manera, arribem novament a la zona recreativa d’on havíem començat. Molt recomanable!