Sortides progamades

7 de nov. 2018, 3:09 publicada per Florentino Ibañez

El diumenge 18 de novembre tenim programada una sortida per la Costa Brava:

Portbou – Llançà

Per fer aquesta sortida utilitzarem el cotxe per arribar a l’estació de Renfe de Llançà i el tren que ens portarà de Llançà a Portbou.

La sortida coincideix amb la primera etapa del GR 92 que ens porta des de la vila de Portbou fins a Llançà.

Creuarem la Serra de l'Albera amb unes vistes espectaculars d'aquest primer tram de la Costa Brava. Passarem per la població de Colera per després trepitjar la platja de Garbet que ens apropa al Cap de Ras. Enfilem finalment cap a la població de Llançà. En el transcurs de la nostra caminada haurem disfrutat d'unes cales encisadores.

L’inici del GR a Portbou el començarem a l'estació de tren de RENFE fins a la plaça on antigament hi havia correus. Així doncs, un cop siguem a la plaça el GR comença per unes escales que hi ha en un extrem de la plaça. Anem seguint sense problemes fins a Colera tot seguint les marques blanques i vermelles.

Un cop estem a punt d'arribar a Colera, ens trobem amb la carretera que duu cap a Portbou, la creuem comencem a baixar fins a tocar la via del tren per on passa la riera de Molinàs.

Seguim per la platja de Colera pel camí de ronda fins a platja Garbet.

Arribem sense problemes a la platja de Garbet, la seguim fins quasi al final on trobem un rètol de camí de ronda que ens indica cap on hem de pujar.

Estem a punt d'arribar al cap de Ras, platja de Canyelles. D'aquí fins al port de Llançà on acaba l'etapa d'avui no hi ha cap problema. També un cop hàgim arribat al port, es pot pujar fins al Castellà que és allà mateix i des d'on gaudirem d'una bona vista de Llançà

Dades Tècniques:

Sortida 7 h. Plaça de la Vila (s’ha d’ arribar a l’estació de Llançà una mica abans de les 9 per poder agafar el bitllets )

Distància: Aprox 12 km

Desnivell positiu: 484 m

Desnivell negatiu: 484 m

Desnivell acumulat: 967 m

Altitud màxima: 228 m

Duració aprox. 3h 30 – 4 h

Cal portar aigua, esmorzar i , donada la duració de la sortida, el que vulgui pic-nic.

Dificultat: moderada

Cal portar calçat adequat

Els bastons poden ser de gran ajuda

Diumenge 21 d'octubre. 4ª Etapa Matagalls 360º.Viladrau-Matagalls-Viladrau

8 d’oct. 2018, 10:51 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 8 d’oct. 2018, 11:08 ]

Última sortida de la Matagalls 360º.

Farem la sortida des de Viladrau, de ben segur el lloc on surten més rutes per pujar a la Creu i on tenim una visió més propera i majestuosa de la cara nord del massís.

Nosaltres triem començar a l'aparcament que hi ha davant el restaurant La Solana, per ­­endinsar-nos pels magnífics boscos i camps esquitxats de grans masies i castanyers centenaris.

Passat un pont sobre el torrent de L'Erola començarem a pujar per la seva riba esquerra fins arribar al fantasmagòric bosc de Merlí ( o Merdí o de l'Aquelarre), suposat lloc de reunió de les bruixes de la contrada i on els vells castanyers disposats a banda i banda del precari camí semblen vigilar tot el que passa pel seu davant. Deixem la  foscor d'aquestes llegendes i arribem al lluminós i bucòlic Pla de Matalaup amb dos notables exemplars de faig. Ara comença una forta pujada tot passant per les Rossoles, unes llargues i profundes esllavissades, visibles de molt lluny i la Goitadora, amb bones vistes de Viladrau i les Guilleries, fins assolir el collet del Turó Gros i  la carena culminant de amples prats i matollars que ja no deixarem fins arribar a la Creu

De baixada anirem fins al coll Saprunera, girarem a l'esquerra per un corriol que ens menarà a la pista de Sant Segimon que seguirem fins al coll de Tres Creus, un cop allà davallarem per la fageda cap a l'ermita de l'Erola, abans farem però el camí conegut com les Marrades per on s'escola el torrent de l'Oratori.

Arribem al petit santuari de la Mare de Déu de l'Erola, advocada contra la verola,  residència dels ermitans de Sant Segimon a l'hivern. Fou destruïda diverses vegades l'última el 1936 i refeta per la gent de Viladrau. La capella presenta un notable atri amb dues grans arcades.

A 200 m. de l'Erola tornarem a passar el pont en sentit contrari a la pujada i ja per camí conegut arribarem al cotxe en poca estona.

Dia: 21 d'octubre 2018

Sortida: 7:15h.  pàrquing de sorra

Transport: cotxes particulars fins aparcament davant restaurant La Solana, al km. 1.700 de la carretera de Viladrau a Seva.

Cal portar esmorzar i dinar

Dificultat: mitjana-alta

Temps: 6:30 -7 h.

Llargada: 17.100 m.

Desnivell: 1080+   1045-

Diumenge 23 de setembre.3ª etapa Matagallas 360º. COLL DE BORDORIOL- MATAGALLS- COLL DE BORDORIOL

30 d’ag. 2018, 9:31 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 30 d’ag. 2018, 9:35 ]

Nova ruta pel massís del Matagalls

Començarem la ruta en el Coll de Bordoriol

Primer ens endinsarem per l'ombrívola i extensa obaga del Matagalls, tot passant per les fonts dels Llops i Rupitosa.

Fins ara la ruta ha anat planejant amb suaus alts i baixos, però als 10 minuts de deixar la font Rupitosa deixarem el bosc i començarem a pujar de valent fins assolir una bretxa rocosa (El Collell), on descobrirem de sobte l'espectacular i salvatge Sot de les Cordes.

Seguirem un estret corriol que ens menara al llit del barranc, on cal parar atenciò a un parell de passos malmesos per les esllavisades de l'hivern i l' excès de vegetaciò. Superat aquest tram enfilarem ja el proper Coll d'Ordials porta d'entrada a la Serra de Salaverds.

Farem l'esmentada serra, ara amb camí, ara sense, fins arribar a la Creu del Matagalls.

Per baixar ens arribarem  a Coll Pregon i la seva poua de neu, agafarem un corriol que baixa ràpidament a la font dels Mosquits i tot seguit la dels Llops per on ja havíem passat a la pujada, i en breu serem altre cop a Coll de Bordoriol.

DADES PRÀCTIQUES:

Dia: 23 de setembre de 2018.

Sortida: 7 h. parking de sorra.

Transport: cotxes particulars fins a Coll de Bordoriol, 1 h.

Dificultat: mitjana.

Temps: 5 h.- 5:30 h.

Llargada: 13.100 km.

Desnivell: 735+ 745-

Porteu esmorzar

Els bastons ens poden ser de gran utilitat

2ª Trobada dels “DIJOUS CAMINAIRES”.Dijous 5 de juliol

28 de juny 2018, 12:59 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 28 de juny 2018, 12:59 ]

El proper dijous 5 de juliol farem la 2ª trobada dels “DIJOUS CAMINAIRES”.

Recordeu que aquestes trobades tenen la finalitat de crear un espai d'intercanvi d'idees i revitalitzar el concepte de club.

Trobada del dijous 5 de juliol :

Hora : 20:30 h

Lloc:   Pícnic piscina municipal de Sant Antoni de Vilamajor.

-       Sopar de Cabàs ( cadascú es porta lo seu)

-       Projecció de fotografies del CEC. Vilamajor

-       Aprofitant la trobada es repartiran, als col·laboradors que la tinguin pendent , la samarreta de la Travessa 2018.

Matagalls 360º. 2ª etapa. Sant Bernat-Matagalls-Sant Bernat. Diumenge 17 de juny

23 d’abr. 2018, 10:10 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 2 de juny 2018, 10:40 ]

Segona entrega de la volta al Matagalls. Avui sortirem de l'acollidor hotel de Sant Bernat ( patró dels muntanyencs)  amb la bonica ermita homònima.

Precisament començarem la caminada darrera aquesta esglesiola per un espès alzinar fins arribar al Pla Safatgella, on com indica el seu nom antigament era cobert de faigs i ara el domina un espès matollar (arços). D'aquí anirem a buscar el Collell, un ampli coll que ens permetrà assolir la carena fins al turó de La Bandera, amb la Creu ja ben visible, i el collet de L'Home Mort on s'ens ajunta el camí de Sant Marçal, per on desprès de fer cim farem la tornada.

Arribats a Sant Marçal dinarem a la Font Bona, naixement de La Tordera, en acabat anirem baixant per la pista de Les Illes fins arribar al Fitò petit turó que s'eleva damunt l'aiguabarreig de les rieres de Sant Marçal i de Riudeteix i altre vegada per un vell alzinar assolirem la pista de Sant Bernat on ens esperen uns majestuosos exemplars de castanyers, on destaca el del dinosaure, quan el veieu sabreu el motiu d'aquest nom i ja de pla en pocs minuts arribarem als cotxes

Dia: 17 de juny 2018

Sortida: 7:30 pàrquing de sorra

Transport: cotxes particulars fins pàrquing de Sant Bernat, probable pagament 5 euros.

Dificultat: mitjana-alta

Temps: 6- 6:30

Llargada: 15100m.

Desnivell: 1050+  985-

Els bastons ens poden ser de gran utilitat

Cal portar esmorzar i dinar

Setmana Cultural. Projecció de Muntanya. Divendres 27 d'abril

18 d’abr. 2018, 3:19 publicada per Florentino Ibañez

Una projecció de muntanya. Són dos curts de uns 30 m. un paisatgístic i l'altre més tècnic. Tots dos premiats recentment a la Mostra de cinema de muntanya del Clot. La projecció es farà al Patronat el divendres 27 d'abril a les 20:30 h.

Setmana Cultural.Caminada de la Transhumància.Diumenge 29 d'abril.

18 d’abr. 2018, 3:14 publicada per Florentino Ibañez

El Proper diumenge dia 29 d'abril, amb motiu de la Setmana Cultural es farà una caminada pels voltants del nostre poble.
La sortida serà de la plaça de la Vila a les 9 h. Sortida sense dificultat

Portbou-Llançà. Diumenge 8 d'abril

27 de març 2018, 11:11 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 27 de març 2018, 11:11 ]

Portbou-llançà

La primera etapa del GR 92 ens porta des de la vila de Portbou fins a Llançà.

Creuarem la Serra de l’Albera amb unes vistes espectaculars d’aquest primer tram de la Costa Brava. Passarem per la població de Colera per després trepitjar la platja de Garbet que ens apropa al Cap de Ras per enfilar-nos finalment cap a la població de Llançà. En el transcurs de la nostra caminada haurem gaudit d’unes cales encisadores.

Data: Diumenge 8 d’abril de 2018

Sortida: 7:30 pàrquing de sorra ( molta puntualitat ja que el tren no espera)

Transport: cotxes particulars fins a Llançà on agafarem el tren de la línia R11 fins a Portbou. Aqui  començarem la caminada.

Cal portar: esmorzar i dinar (qui vulgui, penseu en  la durada de la sortida) , calçat adequat, aigua (no hi ha cap font durant la ruta), recomanable bastons.

DADES TÈCNIQUES  :

Punt de sortida : Portbou

Punt d’arribada Llança

Durada aprox: 3h 30 m

Desnivell: 460 m

Alçada mínima : 0 m

Alçada máxima: 235 m

Distància . 12 km

Matagalls 360º. Diumenge 11 de març.1ª Sortida.Collformic- Sant Segimon- Matagalls- Colformic

1 de març 2018, 2:25 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 1 de març 2018, 2:26 ]

MATAGALLS 360 º

Una nova activitat es posa en marxa dins del CEC. Vilamajor. Conèixer un cim emblemàtic molt nostre i que tenim molt a prop de casa, el MATAGALLS.

Sortint i arribant al cim des dels quatre punts cardinals

Quatre excursions circulars que abastaran des de llocs molt coneguts a d'altres força solitaris, que ens permetran veure el massís des de diferents perspectives:

OEST:   Collformic- Sant Segimon- Matagalls- Colformic

SUD:   S. Bernat-Matagalls- El Fitò- S. Bernat.

EST:    C. Bordoriol- Font de Llops- Matagalls- C. Bordoriol.

NORD:  Viladrau- Matagalls- coll d'Ordials- Viladrau

Comencem el cicle de sortides al Matagalls sortint de Collformic per acostar-nos a Sant Segimon i l’encinglerada ermita de Sant Miquel de Barretons, carenejar pels extensos contraforts occidentals del massís fins arribar a l'alçada de les fonts de Matagalls i dels Cims, totes dues ben arranjades i de bon càbal, per acabar guanyant el cim del Matagalls pel vessant del Sot de les Cordes.

La tornada és farà pel conegut  camí de Collformic.

Dia : Diumenge 11 de març

Sortida: 7:30 h. Pàrquing de sorra

Transport: cotxes particulars fins a Collformic

DADES TECNIQUES:

Porteu esmorzar

Pals

Raquetes al Pla d'Anyella. Diumenge 18 de febrer

10 de febr. 2018, 11:50 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 10 de febr. 2018, 12:01 ]

El pla d'Anyella és una plana que es troba a 1.840 m, a cavall entre la vall d'Alp i la vall de Ribes, situat majoritàriament dins el municipi de Toses.

Hora de sortida:

§  Diumenge, 18 de febrer

§  Hora: 7h.

Lloc de trobada:

§  Pàrquing de Can Bertran. Pàrquing de sorra (triangle), davant de l'església, de Sant Antoni de Vilamajor.

Dades tècniques:

§  Dificultat tècnica moderada.

§  Recorregut: 7 quilòmetres

§  Temps del recorregut. 3 h – 3h 30m

§  Quota més baixa: 1750 m

§  Quota més alta: 1984 m

§  Desnivell positius 258 m

Material que cal portar:

§  Roba d'abrigar.

§  Botes de canya alta per a les raquetes.

§  Raquetes de neu i pals.

§  Esmorzar

§  Dinar opcional

Lloguer de raquetes:

a.-Illa Sports  Direcció: Avinguda de Joan Prim, 165, 08401 Granollers, Barcelona

Telèfon: 938 49 90 10.

b.- Al Club Excursionista Llinars. El contacte Isa Carretero només WhatsApp  telèfon 686116964.

Atenció no us dormiu, el material està molt buscat!