Sortides progamades

Anul·lada. Afectació del COVID-19. 4ª Etapa Matagalls 360º.Viladrau-Matagalls-Viladrau. Diumenge 22 de març

4 de març 2020, 11:43 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 14 de març 2020, 2:39 ]

Última sortida de la Matagalls 360º.

Farem la sortida des de Viladrau, de ben segur el lloc on surten més rutes per pujar a la Creu i on tenim una visió més propera i majestuosa de la cara nord del massís.

Nosaltres triem començar a l'aparcament que hi ha davant el restaurant La Solana, per ­­endinsar-nos pels magnífics boscos i camps esquitxats de grans masies i castanyers centenaris.
Passat un pont sobre el torrent de L'Erola començarem a pujar per la seva riba esquerra fins arribar al fantasmagòric bosc de Merlí ( o Merdí o de l'Aquelarre), suposat lloc de reunió de les bruixes de la contrada i on els vells castanyers disposats a banda i banda del precari camí semblen vigilar tot el que passa pel seu davant. Deixem la  foscor d'aquestes llegendes i arribem al lluminós i bucòlic Pla de Matalaup amb dos notables exemplars de faig. Ara comença una forta pujada tot passant per les Rossoles, unes llargues i profundes esllavissades, visibles de molt lluny i la Goitadora, amb bones vistes de Viladrau i les Guilleries, fins assolir el collet del Turó Gros i  la carena culminant de amples prats i matollars que ja no deixarem fins arribar a la Creu.
De baixada anirem fins al coll Saprunera, girarem a l'esquerra per un corriol que ens menarà a la pista de Sant Segimon que seguirem fins al coll de Tres Creus, un cop allà davallarem per la fageda cap a l'ermita de l'Erola, abans farem però el camí conegut com les Marrades per on s'escola el torrent de l'Oratori.
Arribem al petit santuari de la Mare de Déu de l'Erola, advocada contra la verola,  residència dels ermitans de Sant Segimon a l'hivern. Fou destruïda diverses vegades l'última el 1936 i refeta per la gent de Viladrau. La capella presenta un notable atri amb dues grans arcades.
A 200 m. de l'Erola tornarem a passar el pont en sentit contrari a la pujada i ja per camí conegut arribarem al cotxe en poca estona.

Dia: 22 de març 2020
Sortida: 7:15h.  pàrquing del triangle
Transport: cotxes particulars fins aparcament davant restaurant La Solana, al km. 1.700 de la carretera de Viladrau a Seva.
Cal portar esmorzar i dinar

Dificultat: Alta
Temps: 6:30 -7 h.
Llargada: 17.100 m.
Desnivell: 1080+   1045-
Els pals poden ser de gran ajuda

S'entén que els participants en la sortida donen el seu consentiment per a què les imatges que es facin durant la caminada puguin publicar-se a com informació pròpia del CEC. Vilamajor

La Excursioneta. Dissabte 29 de febrer a les 9 h.

13 de febr. 2020, 10:59 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 14 de febr. 2020, 7:30 ]

Us informem que el club ha decidit sumar-se a la "EXCURSIONETA"
Es una activitat promoguda per diferents Entitats del poble per fer una jornada de neteja de boscos i rieres de Vilamajor amb un dinar popular en acabar

L'organització es la següent :

Trobada: de 9 h en la plaça de la Vila. Distribució en grups.
Recollida de deixalles : fins les 13 h
Dinar popular : 14 hores a la plaça 1 d'Octubre (preu la voluntat)
Material: Guants de jardineria, roba cómoda , esmorzar, got,etc

3ª etapa de La Tourdera. Sta. Mª de Palautordera- La Batlloria. 16 febrer 2020

4 de febr. 2020, 7:03 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 4 de febr. 2020, 7:43 ]

Com tots sabeu, a finals de gener, ens va visitar la "Gloria" i va deixar moltes afectacions de tota mena, entre elles la Ruta de la Tourdera.

S'ha emportat ponts i passeres, ha deixat impracticables parts considerables de la llera, han desaparegut trams de camí vora el riu etc.

Per tant ens hem vist obligats a canviar l'itinerari d'aquesta etapa. Serà mès curta, acabarà a La Batlloria, i la part inicial començarà a l’estació de tren de Palautordera i anirem més al sud de la Tordera.

Aprofitant que començarem a l’estació farem una part de l’aproximació en tren. L' agafarem a l’estació de Gualba fins a Palautordera, començarem a caminar, anirem fins al barri de Pont Trencat i allà segons l' estat de la passera de Can Tresseres creuarem el riu o anirem a buscar el pont de vianants de la C-35, per arribar al Pont Trencat, on esmorzarem.

Es un pont gòtic del segle XIV, destruït el 1811 a la Guerra del Francès durant la batalla de Tordera i restaurat amb molt d'encert al 2003.

A partir del pont anirem seguint la Tordera de prop, i a estones també l'autopista, fins arribar al pont de La Batlloria.

Pel camí podrem constatar la gran quantitat de sediments que, amb les últimes pluges, han aportat les rieres que baixen del Montnegre. En alguns indrets hi ha petites platges i a la nostre esquerra un gran caos de pedres, arbres arrossegats,  deixalles...

A proposta d'alguns socis, el club proporcionarà bosses i guants per , qui vulgui, recollir deixalles (plàstics, llaunes, etc) que trobem pel camí.

Dia: 16 febrer 2020

Hora: 7:15 h.

Sortida: Parquing del Triangle

Transport: Cotxes particulars fins estació de Gualba, on agafarem el tren per anar a l’estació de Palau (porteu monedes per pagar l’import del viatge al revisor, ja que no hi ha guixetes ).

Dificultat: Baixa

Temps: 4-4:30

Llargada: 13.300 m.

Desnivell:103+ 169-

RAQUETES DE NEU A ULLDETER. REFUGI DE LES MARMOTES. 9 de febrer 2020

29 de gen. 2020, 12:01 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 4 de febr. 2020, 6:59 ]

Aquest cop anirem a tocar neu als voltants del naixement del riu Ter, en el circ que formen els emblemàtics cims de Gra de Fajol, Bastiments, Pic de la Dona....I davant el Coll de la Marrana, ben ple de neu.

Aprofitant que estarem al costat de l’estació d'esquí Vallter 2000 ens arribarem al refugi de les Marmotes, obert en temporada d'esquí, on podrem prendre quelcom calent.

Dia: 9 febrer 2020

Hora: 7:00 h

Sortida: pàrquing del triangle

Transport: cotxes particulars fins el primer aparcament de Vallter

Cal portar esmorzar, raquetes de neu, bastons, roba d'abric..

Si teniu grampons o mitjos grampons us aconsellem portar-los.

Segons l'estat de la neu o si hi ha gel poden ser útils

Dificultat: baixa-moderada

Temps: 3:30- 4 h.

Llargada: 5.500 m.

Desnivell: 475+ 512-

Festa Major d'Hivern 2020. Participacio CEC. Vilamajor

10 de gen. 2020, 2:43 publicada per Florentino Ibañez

A partir del dimecres 15 de gener comença la Festa Major d'hivern 2020 i el nostre club hi participa organitzant la ja tradicional  "Ruta de les Ermites" que està programada pel dissabte 18 de gener. Sortirà de la plaça de la Vila a les 9 h.
Aquets any també farem una projecció de muntanya el divendres 17 a les 20:30 h. a les Escoles Velles.

Pujada del pessebre al Turó del Samon.Dissabte 14 de desembre 2019

1 de des. 2019, 10:24 publicada per Florentino Ibañez

Pujada del pessebre al Turó del Samont

El proper dissabte 14 de desembre farem la tradicional pujada del pessebre del CEC.Vilamajor.
Aquest any el pujarem al turó del Samon.El turó del Samon o del Samont és una muntanya del massís del Montseny que té una altura sobre el nivell del mar de 1.273 m. Té un doble cim, molt propers entre si. Al cim més alt (1.273m), podem trobar-hi un vèrtex geodèsic. El cim més baix es coneix com  la Pleta del Samon. Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC.

Hem pensat en dues opcions:
A.- Arribar en vehicle fins "La Cova" , deixar els cotxes i anar al Turó del Samón ( uns 6 km ).
B.- Arribar en vehicle a Sant Elies, deixar el cotxes en l'aparcament i fer la pujada . Caminada una mica més exigent ( 9 km i 600 m. de desnivell).

Dades tècniques:
Ens trobarem tots en el parking del triangle a les 9 h.
Cal portar esmorzar.
Els pals podem ser de gran ajuda.
No us oblideu portar gots (campanya lliure de plàstics)

Al final de la caminada ens trobarem tots al pàrquing del Sant Elies.

2ª Etapa de " Baixem La Tourdera". Diumenge 17 de novembre de 2019. Montseny-Sta. Mª de Palautordera

4 de nov. 2019, 7:24 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 4 de nov. 2019, 8:09 ]

Aquesta serà una etapa de contrastos. Començarem en plena muntanya del Montseny, al curs alt de la Tordera, i acabarem al pla de Palau al seu curs mitjà.
En consequència tindrem dues parts de l'excursió ben diferents, la primera amb el desnivell positiu més alt de totes les etapes de la ruta i una segona amb un suau descens cap a Palau.
També és l'etapa on ens allunyarem més del llit del riu per dues raons principalment: 1ª. No podem accedir a moltes zones de la part baixa de la conca en ser terrenys de propietat privada i 2ª hi ha diverses zones de protecció del tritó del Montseny, especie endèmica que només es troba al nostre massís. Nosaltres, però, farem una petita dreçera a la sortida de La Costa del Montseny.
Començarem la ruta al poble del Montseny per dirigir-nos a La Costa on esmorzarem, tot seguit baixarem fins a Santa Magdalena a Mosqueroles, castell de Montclús, S. Esteve i S. Maria de Palautordera on finalitzarem aquesta segona etapa.

DIA: 17 de novembre de 2019
HORA: 7 h 30 m
SORTIDA: parquing del triangle
TRANSPORT: En aquesta etapa el transport es farà amb cotxes particulars.Una vegada en el pàrquing del triangle veurem la disponibilitat de cotxes que hi ha ja que  uns  es quedaran a Palau i amb la resta de cotxes anirem tots els caminaires fins al poble del Montseny
......... ( a Palau deixarem els cotxes a la rambla dels Paissos Catalans i anirem fins l' aparcament del poble de Montseny)

Cal portar esmorzar

DIFICULTAT: Moderada
TEMPS: 4:30 -5h.
LLARGADA: 14.200 m.
DESNIVELL: 430+ 750-

S'entén que els participans en la sortida donen el seu consentiment per a què les imatges que es facin durant la caminada puguin publicar-se a com informació pròpia del CEC. Vilamajor

Diumenge 20 d'octubre. 4ª Etapa Matagalls 360º.Viladrau-Matagalls-Viladrau

27 de set. 2019, 7:52 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 16 d’oct. 2019, 10:37 ]

Última sortida de la Matagalls 360º.

DADES PRÀCTIQUES

Llargada: 17.100 m.
Desnivell: 1080+   1045-

1ª Etapa de "Baixem La Tourdera". Diumenge 22 de setembre

2 de set. 2019, 15:13 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 2 de set. 2019, 15:15 ]

Aquest setembre comencem una nova activitat del club: " Baixem La Tourdera".
Aquesta ruta es farà en diferents etapes i serà necessari el recolçament d'un autocar, com ja hem fet en altres activitats del club.
Les places són limitades ( 40 places) i serà nocessari omplir un formulari. El preu pel soci serà de 10 € i el no soci 15€.Data límit d'inscripcio: Dimarts 17 de setembre.

El primer tram de la Tourdera, és de bon fer en aquesta època per ser un  camí força ombrívol, amb fonts, cascades i la remor de la Tordera de fons.
Començarem, com no pot ser d'altre manera, a la Font Bona, naixement del riu, i baixarem fins arribar al poble del Montseny.
La ruta tè un bon desnivell de baixada, però la majoria del camí passa per corriols i pistes ben acondicionades i senyalitzades. El paisatge imponent del Montseny suavitzarà segur aquesta baixada.
Arribats al creuament de la carretera de Collformic amb el poble de Montseny farem una petita variant de la ruta per acostar-nos a l'Estela Megalítica de La Sitja del Llop. Es creu que es tractava d'un menhir, d'uns 5000 anys d'antiguitat, amb inscripcions en forma de cercles concèntrics i semicercles de tipus religiós o astronòmic.
Es va trobar ajaguda a La Calma formant part de la barraca d'en Ramon, al Turò del Poliol.

DIA: 22 de setembre de 2019
SORTIDA: 6.20 h. pàrquing del triangle
TRANSPORT: Cotxes particulars fins el poble de Montseny, allà ens esperarà  un autocar que ens portarà a Sant Marçal
Cal portar esmorzar.
A l 'acabar la caminada, qui vulgui  pot portar el pic-nic i entaular-se  a l'àrea d'esplai de les Feixes del Vilar a prop del poble del Montseny

DIFICULTAT: Moderada
TEMPS: 4- 4:30 h.
LLARGADA: 10 800m.
DESNIVELL: 254+ 854-
Portar pals pots ser de gran ajut.
Mès informaciò a www. tourdera.cat

Cliqueu per omplir el formulari:

Festa Major D'Estiu. Participació del club dies 24 i 25 d'agost

16 d’ag. 2019, 2:19 publicada per Florentino Ibañez

Com cada any el nostre club participa activament en la Festa Major , que aquest any es celebrarà els dies 22,23,24,25 i 27 d'agost.

El CEC. Vilamajor ha organitzat les  següents activitats:

Dissabte 24 d'agost: a la Plaça l'1 d'octubre

11 a 11.30 i de 17 a 20 h. ROCÒDROM

18 H. RUTA D'ORIENTACIÓ

Diumenge 25 d'agost: a la Plaça l'1 d'octubre

9 h. PASSEJADA EN BICICLETA ( Esmorzar en S. Lleir)