Diumenge 21 d'octubre. 4ª Etapa Matagalls 360º.Viladrau-Matagalls-Viladrau

8 d’oct. 2018, 10:51 publicada per Florentino Ibañez   [ actualitzat el 8 d’oct. 2018, 11:08 ]

Última sortida de la Matagalls 360º.

Farem la sortida des de Viladrau, de ben segur el lloc on surten més rutes per pujar a la Creu i on tenim una visió més propera i majestuosa de la cara nord del massís.

Nosaltres triem començar a l'aparcament que hi ha davant el restaurant La Solana, per ­­endinsar-nos pels magnífics boscos i camps esquitxats de grans masies i castanyers centenaris.

Passat un pont sobre el torrent de L'Erola començarem a pujar per la seva riba esquerra fins arribar al fantasmagòric bosc de Merlí ( o Merdí o de l'Aquelarre), suposat lloc de reunió de les bruixes de la contrada i on els vells castanyers disposats a banda i banda del precari camí semblen vigilar tot el que passa pel seu davant. Deixem la  foscor d'aquestes llegendes i arribem al lluminós i bucòlic Pla de Matalaup amb dos notables exemplars de faig. Ara comença una forta pujada tot passant per les Rossoles, unes llargues i profundes esllavissades, visibles de molt lluny i la Goitadora, amb bones vistes de Viladrau i les Guilleries, fins assolir el collet del Turó Gros i  la carena culminant de amples prats i matollars que ja no deixarem fins arribar a la Creu

De baixada anirem fins al coll Saprunera, girarem a l'esquerra per un corriol que ens menarà a la pista de Sant Segimon que seguirem fins al coll de Tres Creus, un cop allà davallarem per la fageda cap a l'ermita de l'Erola, abans farem però el camí conegut com les Marrades per on s'escola el torrent de l'Oratori.

Arribem al petit santuari de la Mare de Déu de l'Erola, advocada contra la verola,  residència dels ermitans de Sant Segimon a l'hivern. Fou destruïda diverses vegades l'última el 1936 i refeta per la gent de Viladrau. La capella presenta un notable atri amb dues grans arcades.

A 200 m. de l'Erola tornarem a passar el pont en sentit contrari a la pujada i ja per camí conegut arribarem al cotxe en poca estona.

DADES PRÀCTIQUES:

Dia: 21 d'octubre 2018

Sortida: 7:15h.  pàrquing de sorra

Transport: cotxes particulars fins aparcament davant restaurant La Solana, al km. 1.700 de la carretera de Viladrau a Seva.

Cal portar esmorzar i dinar